Garantie en Service
Service
Elke aankoop die u doet bij Hi-Fi+ is een bijzondere aankoop.
- GRATIS* VERZENDING voor alle bestellingen vanaf 100€ (voor België en Nederland).
- 48 uur DOA-service, indien uw aankoop binnen 48 uur een defect of onregelmatigheid vertoont, ontvangt u een nieuw exemplaar van het desbetreffende apparaat.
- GRATIS brengservice wanneer uw product binnen de garantieperiode defect is.
- Door onze jarenlange ervaring kunnen wij totaaloplossingen aanbieden. Hierdoor kunnen wij inspelen op de wens van elke cliënt.
Steeds staat Hi-Fi+ garant voor een uitstekende service!
* Wij verzenden ook naar Luxemburg en Frankrijk aan een vast tarief. Klik hier voor meer informatie over onze verzendtarieven.
Garantie
Bij uw bestelling ontvangt u altijd een factuur van Hi-Fi+ (E&R BV). Deze factuur dient naast aankoopbewijs van uw bestelling ook als garantiebewijs. Bewaar deze factuur dus goed !
Op alle producten van Hi-Fi+ geldt de standaard fabrieksgarantie. Mocht er iets aan de hand zijn met een product wat u bij Hi-Fi+ heeft aangeschaft, dan kunt u gebruik maken van de service zoals die door de desbetreffende fabrikant wordt geleverd.
Als officiële dealer van de door ons aangeboden producten heeft u ook alle voordelen zoals extra garantie op bepaalde merken zonder extra kosten. Dit kan gaan van 2 tot 3 jaar extra garantie bovenop de standaard fabrieksgarantie. Deze documenten zitten bij het product of via registratie op de website van de desbetreffende fabrikant en zijn volgens serienummer herkenbaar.
Opgelet! De producten op onze website zijn hoogwaardige producten die enkel door officiële dealers kunnen worden verdeeld. Hi-Fi+ is een officiële dealer van alle producten die op deze website worden aangeboden. Aankopen van niet officiële instellingen of bepaalde websites kunnen tot gevolg brengen dat er geen garantie of reparatie mogelijk is. De producten die wij verdelen zijn geregistreerd waarbij u als klant alle voordelen bij heeft. Hi-Fi+ heeft hierbij een goede reputatie op service na verkoop.
Wat moet U doen bij een garantiegeval ?
- Gelieve eerst een garantie- of reparatieticket aan te maken. Wij zullen dan samen met u het product analyseren.
- Nadat is vastgelegd dat er een probleem voordoet met uw product, kunt u het product versturen naar Hi-Fi+ of in onze winkel te Berlare afgeven.
Let op! U zorgt ervoor dat bij het product een kopij van het aankoopbewijs bijgevoegd is, zodanig dat wij het garantieverzoek kunnen uitvoeren.
- Wanneer het garantieverzoek is uitgevoerd wordt u daarvan op de hoogte gebracht door Hi-Fi+. Het product dat hersteld of vervangen is zal gratis naar u worden verzonden.
Wat moet U doen ingeval van een defect buiten garantie ?
- Gelieve eerst een garantie- of reparatieticket aan te maken.
- U zal dan de keuze krijgen om het product tegen vergoeding door ons te laten afhandelen zodanig dat u dit niet zelf hoeft te doen.
Kosteloos annuleren van uw bestelling
Vanaf het moment van bestelling tot aan het moment van verzending geldt dat u de bestelling altijd kosteloos kunt annuleren zonder opgaaf van reden.
Het is niet mogelijk een bestelling te annuleren als deze al naar u verzonden is.
U kunt uw bestelling annuleren door Hi-Fi+ hiervan in kennis te stellen. Dit kan schriftelijk via mail of brief. U dient in uw schriftelijke annulering uw volledige naam en ordernummer te vermelden.
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Het rekeningnummer voor terugbetalingen dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarmee is betaald. Dit om fraude te voorkomen.
Reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald.
Afkoelperiode
Voor alle aanbiedingen (enkel via onze website en met uitzondering van producten en diensten die worden uitgeslotene van het herroepingsrecht) geldt een afkoelperiode van 14 dagen, tenzij er bij de aanbieding uitdrukkelijk iets anders vermeld staat.
De afkoelperiode houdt eveneens in dat de klant gerechtigd is binnen de afkoelperiode beoordeelde artikelen zonder enige verplichting zijnerzijds te retourneren. De geretourneerde artikelen mogen niet beschadigd zijn en moeten in de oorspronkelijke nieuwstaat worden weergegeven! De verzendkosten van deze service zijn ten laste van de cliënt. De afkoelperiode dient niet om het gekochte artikel eerst te testen om dan gebruik te maken van deze service!
De afkoelperiode gaat in op de dag van aflevering van het artikel door de koerier. Indien het pakket door de koerier wordt bezorgd, wordt ervan uitgegaan dat de aflevering plaatsgevonden heeft op de werkdag volgend op de datum vermeld op de factuur.
De bewijslast dat de klant tijdig gebruik heeft gemaakt van zijn bevoegdheid om te retourneren binnen de afkoel periode, rust bij de klant.
Als klant kan u contact opnemen met Hi-Fi+ via mail of via gebruik van ons contactformulier om de retourprocedure te starten. U zal dan instructies krijgen door één van onze medewerkers voor de verdere afhandeling. Dit houd in dat wij een afspraak maken om het toestel terug in ontvangst te nemen.
Uitsluiting herroepingsrecht
De navolgende producten en diensten worden uitgesloten van het herroepingsrecht:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop E&R BV geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
4. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne (zoals oordopjes en hoofdtelefoons) niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
5. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
6. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;